Vy-navigering

Evenemang vynavigering

Idag

Kvällsseminarium den 26 augusti kl 19:00 i S:t Peters kyrka i Stockholm – Corona och kyrkorna

S:t Peters Kyrka Upplandsgatan 12, Stockholm

PANDEMIN HAR SLAGIT HÅRT MOT DE HEMLÖSA Den coronapandemi som bröt ut år 2020 har påverkat kyrkor och kristet liv i grunden. Vad innebär det att vara kyrka i en sådan tid, och vilka förändringar medför pandemin på lång sikt? Välkommen till ett kvällsseminarium den 26 augusti kl 19:00 i S:t Peters kyrka i Stockholm (Upplandsgatan korsning Kammakargatan). Seminariet fokuserar på hur pandemin påverkat situationen för de hemlösa och andra utsatta, samt hur detta utmanar kyrkornas diakoni. Seminariet utgörs av ett panelsamtal mellan domprost Marika Markovits (tidigare direktor för stadsmissionen), teologen Sune Fahlgren och socialarbetaren Tiberiu Lacatus. Samtalsledare: pastor Jenny Arnerlöf. Seminariet är kostnadsfritt och ingen anmälan behövs. Efter panelsamtalet blir det en eftersits i församlingssalen med servering och försäljningen av boken Corona och kyrkorna. Lärdomar, digitala möten och beredskap för nästa kris, en antologi som ingår i Skriftserien Tro & Liv som ges ut av Bokförlaget Libris. Naturligtvis är allt anpassat efter Corona-pandemin och de restriktioner som är aktuella! Välkomna!