Vy-navigering

Idag

Öppen kyrka

S:t Peters Kyrka Upplandsgatan 12, Stockholm

Från klockan 12.00 serveras kaffe och smörgås. 13.00 delar föreläsaren sina erfarenheter med oss. Afrika, tur och retur

Det GODA samtalet – författaren Anita Goldman, pastorn Lena Bergström och teologen Petra Carlsson om En grönare kyrka

S:t Peters Kyrka Upplandsgatan 12, Stockholm

Med utgångspunkt i den nya boken En grönare kyrka (Bokförlaget Libris) samtalar författaren Anita Goldman, pastorn Lena Bergström och teologen Petra Carlsson om vad det kan innebära. Professor Petra Carlsson är präst i Svenska kyrkan och lärare på Enskilda Högskolan Stockholm. Hon forskar bland annat om ekoteologiska öppningar i rysk konst. Pastor Lena Bergström är miljöaktivist och verksamhetsledare för nätverket Brobygge. Författaren och journalisten Anita Goldman har publicerat en lång rad skönlitterära verk. Hon ingår i Föreningen Valvs styrelse.