Vy-navigering

Idag

Öppen kyrka

S:t Peters Kyrka Upplandsgatan 12, Stockholm

Från klockan 12.00 serveras kaffe och smörgås. 13.00 delar föreläsaren sina erfarenheter med oss. Thanksgiving Day med Pastor Jenny

Det GODA samtalet – Samtal om författaren Gunnel Vallquist (1918–2016) med Carl Otto Werkelid, Peter Halldorf och Lovisa Bergdahl.

S:t Peters Kyrka Upplandsgatan 12, Stockholm

Samtal om författaren Gunnel Vallquist (1918–2016) och hennes långa räckvidd, med anledning av nyutgåvan en biografiskt präglade boken Katolska läroår (Veritas förlag). Invald i Svenska Akademin 1982. ”Hos Vallquist bar både tron och språket”, enligt SvD:s tidigare kulturchef Carl Otto Werkelid som medverkar i samtalet tillsammans med författaren Peter Halldorf och pedagogikforskaren Lovisa Bergdahl. Peter Halldorf är skribent och redaktör för tidskriften Pilgrim. Lovisa Bergdahl är docent vid Södertörns Högskola i pedagogik. Ingår i Förening Valvs styrelse och tidskriften Signums redaktion. Carl Otto Werkelid är kulturskribent och författare, tidigare verksam som kulturråd vid Sveriges ambassad i London och kulturchef på Svenska Dagbladet.