1. Evenemang
Idag

”Den gode herden”Jenny Arnerlöf, Johan Wallin,Berit och André Ekespong

S:t Peters Kyrka Upplandsgatan 12, Stockholm

13:00-15:00 Öppen kyrka dagträff17:00-19:30 Öppen kyrka kvällsträff18:30 Soppa serveras

Andrum

S:t Peters Kyrka Upplandsgatan 12, Stockholm

Tyst meditation i kyrksalen följs av delningkring ett existentiellt tema. Avslutas medsamtal över en kopp te, för den som vill.Anordnas av Spirande tillsammans medS:t Peters kyrka.

Mackfabriken och diakonivandring

S:t Peters Kyrka Upplandsgatan 12, Stockholm

Vi brer smörgåsar fixar te, kaffe, frukt och delar sedan ut detta bland hemlösa på lördagskvällar

Kulturnatt i Stockholm

S:t Peters Kyrka Upplandsgatan 12, Stockholm

18:00 Bokrelease och författarsamtal medJan Erixon om hans nyutgivna Därför väljerjag Kristus. 19:00 Storbandet Big Blue Band medsångerskan Towe Ireblad spelar jazz standards. 21:00 FRIDEN framför egen musik somrör sig i gränslandet mellan pop och ambienta folklandskap. 22:15 Aasma tar oss på en ljudresa genomhavsvattnet med sånger från deras nya album Ocean som släpts nu under våren.Aasma gör experimentell ambient popmusik.

S:t Peters Kyrka Upplandsgatan 12, Stockholm

”Vägen till livet”Jenny Arnerlöf, Maria Wilsson,Sångare från Stockholms Kammarkör

Mackfabriken och diakonivandring

”Att växa i tro”Sune Fahlgren, Maria Wilsson,Cecilia Thorngren