St Peters Församling startar läxhjälp med inriktning matte, svenska och engelska i Vasastan

Initiativet som är nytt under höstterminen 2018, är en del i församlingens sociala arbete i närområdet.
– Vi har märkt att många unga i stadsdelen har mycket press på sig i skolan. Här finns några av landets skolor med högst betygssnitt för årskurs nio, samtidigt har många upptagna föräldrar som inte hinner hjälpa till med läxorna. Vi finns här som ett kravlöst stöd med tillgänglig kompetens inom kärnämnena svenska, engelska och matematik, säger ungdomsledaren Daniel Ardabili-Farshi som är ansvarig för initiativet.
– Alla högstadie- och gymnasieelever är varmt välkomna till S:t Peters kyrka på Upplandsgatan 12 varje onsdag kl 16:00-17:30. Vi har gott om plats för läxläsning i lugn och ro med utbildad personal som hjälper till med matematik, svenska och engelska.
Kontaktperson:
Daniel Ardabili-Farshi