Livsnära samtal

Är du över 62 år och vill vara med i en samtalsgrupp där vi delar minnen och pratar om våra liv? Välkommen att delta i livsberättarna!

Behovet att få berätta om sitt liv och bli lyssnad på är djupt mänskligt och bli viktigare ju äldre vi blir. Vi vill förstå, försonas med och kanske uttrycka vår tacksamhet över det som varit och ta vara på livet.

Hur var det när du var liten och växte upp? Hur var din ungdom och ditt vuxenliv? Glädje och sorg. Besvikelser och stunder av lycka. Hopplöshet och hopp. Sammanhang och mening. Vad kan du nu göra för att få ett så bra liv som möjligt?

Syftet är samvaro, ökad livslust och självmedkänsla och att lära känna nya människor.

Gruppen består av 6–8 deltagare som träffas en gång i veckan på torsdagar mellan kl 13:00 – 15.00.

START: TORSDAG 1 FEBRUARI

Vi ses i Adolf Fredriks församlingshus, i lokalen på Kammakargatan 30.

Gruppen leds av Lotta Lundberg, diakon i Adolf Fredriks församling och Jenny Arnerlöf, pastor i S:t Peters församling.

Max 8 deltagare. Anmälan till Lotta Lundberg SMS: 070 685 95 80 eller E-post: lotta.lundberg@svenskakyrkan.se