Ny hemsida!

S:t Peters Kyrka. En metodistkyrka med djupa rötter i den andliga myllan av väckelserörelser. En kyrka vackrare än de flesta och med ett läge bättre än många andras. Men framför allt en kyrka med en liten äldre skara med en längtan efter att vara trogen Jesus. För ett år sedan bestämde församlingen att anställa en ung pastorsfamilj. För ett halvt år sedan bestämde församlingen att söka nya vägar i en omstart. Den bestämde sig för att inte ge upp och istället fortsätta tro att Gud har något stort i beredskap. En ny hemsida kan tyckas vara en liten grej, men det säger egentligen ganska mycket. S:t Peters kyrka vill inte bara vara en grå fasad, vi vill vara Jesu ljus. Därför är det bara fint om vi kan få synas lite bättre.

Linus Brengesjö
Pastor

PS. Stort tack till Marcus Johansson som har gjort denna sida möjlig.