Det levande ordet – Nytt veckobrev

Det levande ordet

Här kommer veckans brev! Vill du få det direkt till din mail, gå längst ned på hemsidan och tryck på knappen “anmäl dig här”

I söndags bad en av kyrkans trogna medlemmar och tidigare missionär, särskilt för vår församling. Med stort hjärta bad han om att Jesus skulle drabba oss med sitt ord. En bön som nog inte lämnade någon oberörd.

Nu på söndag 11.00 firar vi sexagesima i kyrkoåret och det ”levande ordet” som tema. Det är både en smärtsam och uppmuntrande söndag. Vi påminns om att ordet kan vara både dött eller levande för oss.

Bibeln kan vara en bok vilken som helst. Den kan stå och damma i en bokhylla. Bli till åsikter eller bara svårbegripliga meningar. MEn bibeln kan också bli levande. Den kan drabba oss och bli ett direkt tilltal i mitt eget liv. Och man kan undra, vari ligger egentligen skillnaden?
Beror inte allt på bönen? Att vi närmar oss bibeln med längtan att få höra Jesu egna röst. Att tro att Anden vill leda oss och drabba oss när vi läser. Kanske borde vi göra det till en regel i våra liv, att vi varje gång då vi tar fram bibeln ber orden ”Låt oss med hjälp av din helige Andes kraft, få höra ditt ord”

På söndag predikar Marcus Johansson, Carlos Murakami spelar och Anna Kettner leder gudstjänsten.

I veckan som kommer:
På söndag har vi också releasefest för den nya hemsidan kring kyrkfikat efter gudstjänsten. Det blir tårtkalas och uppvisning av sidan.

Onsdag 26/2 18.00 Aftonbön i kyrksalen. Kyrkan står också öppen för personlig bön, andakt och ljuständning mellan 17.00 och 19.00

www.stpeterskyrkan.se

Linus Brengesjö